El Joan Dalmau Juscafresa publica una fotografía de la magnifica torre feta construir per José Sarrà Català , l’any 1877, de la que no en va arribar a gaudir, ja que moria aquell mateix any.
http://blocs.mesvilaweb.cat/carme-laura/?p=259547
Ens agradarà tenir noticia de l’autor d’aquest edifici a l’email coneixercatalunya@gmail.com
Patrimoni Gencat ens diu que la casa Francés és un edifici bastit en el segle XIX,segons consta a la clau de l'arc de la porta d'accés que té la inscripció "ALBERTO FRANCÉS 1877". En honor del fill de la parella propietària José Francés y Sánchez-Heredero (Madrid, 22 de juliol de 1831 + Arenys d'Empordà, Garrigàs, 4 de octubre de 1964) i, Àurea de Sarrà (Barcelona, 1889 – Arenys d'Empordà, 1974)
L'edifici es troba situat en un lloc proper al castell d'Arenys d'Empordà. És de grans dimensions, aïllat i envoltat per un gran jardí. Té planta quadrada i consta de planta baixa i dos pisos. Les obertures són rectangulars i la coberta és a quatre vessants, amb una torratxa superior centrada, que té obertures d'arc de mig punt i coberta de pavelló. A la planta baixa hi ha dues galeries cobertes amb una terrassa superior a l'alçària del primer pis .
La façana principal presenta una estructura simètrica, amb una porta de pedra d'arc escarser. Hi ha una obertura més a cada un dels pisos superiors.
El conjunt es troba arrebossat i pintat.
José Francés y Sánchez-Heredero (Madrid, 22 de juliol de 18831 + Arenys d'Empordà, Garrigàs, 4 de octubre de 1964) es va casar amb Àurea de Sarrà (Barcelona, 1889 – Arenys d'Empordà, 1974) «Gran tràgica de la dansa» , que fou enterrada a Arenys, vora la seva finca; a la tomba, l'epitafi diu "Domus Aurea": "la casa d'Àurea".
https://femenisingulars.wordpress.com/2016/06/01/aurea-de-sarra-el-misteri-duna-anima-que-dansava/
En la retirada de les tropes republicanes, la brigada Líster [Enrique Líster Forján, originalment Jesús Liste Forján (Ameneiro, llogaret de Teo, La Corunya, 21 d'abril de 1907 — Madrid, 8 de desembre de 1994)] , va fer grans destrosses a la casa.
L’edifici presenta un evident estat d’abandó.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada