dimarts, 9 de novembre del 2021

IN MEMORIAM DE L’EDIFICI QUE HAVIA D’ACOLLIR L’ESTACIÓ TRANSPIRINENCA, I DEL PONT DE SANTIAGO CALATRAVA VALLS. RIPOLL. EL RIPOLLÈS.

 

Marta Sellas publicava al facebook una fotografia de l’edifici que mai haentrar en servei a l’estació de Ripoll, s’explica que en  atenció al projecte de connexió  Transpirinenca es  va 'un nou edifici per passatgers, aixecat entre el 1925 i el 1929, obra  entre altres de l‘enginyer valencià ,  Josep Maria Fuster Tomàs (1868 – 1929).




La no finalització del projecte,  amb la conversió de la línia a ample estendard – els feixistes sempre tenen por de que envaeixin per ferrocarril -  , va deixar el nou edifici sense ús.


Al darrera s’aprecia un tros del pont de Santiago Calatrava Valls (Benimàmet, València, 1951) – a Ripoll, sembla que triomfen els valencians, oi?. – del que ens diu patrimoni Gencat; pont, que serveix únicament pel pas de vianants, està construït en acer. El desnivell que ha de salvar el pont entre una i altra banda del riu és de 5 m i per solucionar-ho hi ha una escala de formigó armat. El paviment del pont és de fusta i té una amplada de 2'44 metres.


El pont el forma a més d'un arc de pla inclinat; les baranes són de xapa i acer.






Fotografies de la Imma Salafranca Llull.


El pont s'il·lumina amb llums a nivell de terra.


Veniu al Ripollès.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada