El Francesc Cardona Fonoll, em feia arribar un parell de fotografies de l’edifici de l’ 'escola pública, i vivienda el mestre de Garzola , construïda el 1920 , tancada al desembre del 1974.
Garzola situada al fons de la Coma de Meià a la dreta del riu Boix, fins al 1926 formava part , del municipi de la Baronia de la Vansa, agregat posteriorment al de Vilanova de Meià.
Quan al topònim, trobava que es reivindica el seu origen ibèric :
http://www.floramontiberica.org/FM/075/Flora_Montib_075_114-125_2019.pdf
Esperem tenir dades dels promotors i àdhuc de l’autor d’aquest edifici a l’email coneixercatalunya@gmail.com , castellardiari@gmail.com
Havíem anat ‘recuperant’ dades i imatges d’alguns dels edificis que aixoplugaven les activitats educatives als diferents nuclis del l’actual terme de Vilanova de Meià :
https://coneixercatalunya.blogspot.com/2017/07/in-memoriam-dels-estudis-anteriors-la.html
http://latribunadelbergueda.blogspot.com/2017/07/in-memoriam-de-lestudi-de-santa-maria.html
http://coneixercatalunya.blogspot.com/2017/07/torrec-esglesia-de-sant-isidre.html
Ens explicaven que també hi havia escola a Peralba :
https://coneixercatalunya.blogspot.com/2017/07/santa-magdalena-de-peralba-vilanova-de.html
I a Lluçars :
http://coneixercatalunya.blogspot.com/2017/07/visita-llucars-cap-del-municipi-de-la.html
Imagino que també a l’Argentera en devien tenir, oi?
El nostre infinit agraïment al Francesc Cardona Fonoll.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Argentera no tenia escola al ser format per petites masies on se troven a prop del poble de Gàrzola on anaven a la escola .Algunes masies de La Vall d'Iriet tambe anaven a la escola de Gàrzola sobretot la Vall d'Iriet de Vaix , mentres que els de la Vall d'Iriet de Caps anaven a la escola de Santa Maria de Meià. Tambe he trovat una foto de la escole publiques de Peralba avans de la seva destrucio del any 1970 , en una entrvista, a la revista lo Pas Nou , Salvador Bernaus Ibern que tenia una fusteria a Vilanova de Meià , els seus pares eran de Peralba , ens va comentar que ell va neixer a Barcelona el any 1927 , de petit passava temporades amb els padrins de Peralba i alli vaig anar a l'escola amb set o vuit nens mes. El seu padri Pere va ser el qui va salvar la imatge de Santa Maria Magdalena de ser destruida cuan la Guerra de Franco
ResponEliminaSi señor es l tal como es una abrasada
EliminaAquesta image de Santa María Magdalena está guardada a l'esglesia parroquial de Sant Salvador de Vilanova de Meia
ResponElimina