divendres, 5 d’abril del 2013

CAPELLA AL CARRER SOLDAT DE CAMBRILS. TARRAGONA

Demanava informació a les Autoritats Civils i em contestaven :

Bon dia.

Aquesta capella és una construcció molt recent, de finals del segle XX, de caràcter privat.

Esperem haver resolt el seu dubte.


Demanava ara informació a les Autoritats Religioses, - Arquebisbat de Tarragona - i em contestaven

No en tinc cap referència d'aquesta capella. Penso que el rector de Cambrils és qui us pot orientar. Atentament.


De la meva època d’estudiant de dret – teníem una assignatura de Dret Canònic - , això ‘d’autoritzar Capelles Privades’ era Potestat EXCLUSIVA del Bisbat, sense perjudici lògicament d’haver de demanar els permisos d’obres a les Autoritats Civils – Ajuntament -. De les respostes deduïa :

1. A l’Ajuntament no se’ls va demanar cap permís d’obres per fer aquest edifici – que NO ÉS clarament de caràcter privat, atès el fet que té entrada des del carrer.

2. Al Bisbat no se’ls va demanar cap llicencia eclesiàstica per aquest edifici al que qualifiquem com a ‘Capella’.

3. Fa por adonar-se’n de la facilitat amb que es poden burlar les disposicions Civils i Eclesiàstiques, sense que ningú en tingui coneixement, fins que – com en aquest cas- algú retrata una façana, i fa la pregunta del milió :



Això és o era una Capella advocada a Sant Antoni de Pàdua?.

Qualsevol persona – física- que pugui donar-nos resposta és pregada d’enviar-nos un e-mail a coneixercatalunya@gmail.com

Sant Antoni de Pàdua us ho gratificarà.

2 comentaris:

  1. Heu descobert alguna cosa? Jo també estic intrigada :)

    ResponElimina
  2. He fet la foto pertinent i acavo d,entrar en aquest fascinant misteri i no he trovat mes informacio de l'origen de dita capella

    ResponElimina