dijous, 8 de març del 2012

SANTUARI DE NOSTRA SENYORA DE LA GLEVA. ART I RELIGIO

Els que ja coneixeu aquest emblemàtic lloc de la comarca d’Osona potser ja n’esteu assabentats, i per tant no us sorprendrà saber que en cadascun dels bancs de fusta on s’asseuen els fidels, hi ha un plafó adornat amb una figura diferent.

En retratava unes quantes en la creença que les figures representarien possiblement els escuts de les famílies que tenien el privilegi de gaudir d’un o més bancs ‘reservats’.


Únicament un símbol em remetia a la meva inicial presumpció, el d’una Confraria Religiosa instituïda en memòria dels anys de desterro que visqué la Sagrada Família a Egipte. Els confrares que es reconeixien com Esclaus de la Verge Maria Desterrada, tingueren gran importància en aquest Santuari de la Gleva, si atenem a la presència del escut que els identifica en diferents indrets, al cambril, al retaule ,...

Deixo testimoni de la meva personal gratitud a Mossèn Carles Izquierdo, Rector de la Gleva - Santa Maria, que m’atenia molt amablement, i s’avenia a contestar les meves preguntes en relació als plafons dels bancs.

D’aquella manifestació de devoció Mariana en trobava testimoni en un enllaç que us aconsello consultar :
http://books.google.es/books?id=VZX0qgHzv08C&pg=PA4&lpg=PA4&dq=confraria+de+la+esclavitud+de+la+gleva&source=bl&ots=srJk6ENHI4&sig=u1S1FnDbE7m2nFrKDlaPh9AIBAs&hl=ca&sa=X&ei=ueRFT-KZPIL88QOx39iIDg&sqi=2&ved=0CCUQ6AEwAQ#v=onepage&q&f=false

Com sempre, sou pregats d’ampliar aquesta informació a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada