El Joan Dalmau Juscafresa en deixava l’enllaç amb la pàgina de facebook de la Nicole Rodríguez, en la que en relació a la Torre de Marti Montaner Coris a Palamós, explica :
https://www.facebook.com/nicoledhouglan/media_set?set=a.1746956042214027.1073741966.100006989435116&type=3
Esta casa era una de las casas más emblemáticas de Palamós y una de las más bonitas. Por dentro estaba decorada de estilo moderno. Estaba situada en el Paseo del Mar de Palamós. En la finca había varios edificios además de la Torre. Con el paso del tiempo se convirtió en el nuevo Hotel Trias. 1893.
La Torre de Marti Montaner Coris vista de frente. El responsable directo de las obras, bajo la dirección del arquitecto Josep Azemar Pont (Figueres, 1862 - Barcelona, 1914), fue el contratista de Palamós, Salvador Bota Palia. Durante la construcción cuidaron hasta el más pequeño detalle. El xalet Montaner pronto se convirtió en todo un símbolo de la ciudad de Palamós. "Noticia de Martí Muntaner i Coris". Autores: Víctor Pou - Ildefonso Muntaner . Foto cedida por Felix Gubert
https://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Azemar_i_Pont
Al Fons de l’arquitecte EUSEBI BONA I PUIG (Begur, 1890-Barcelona, 12/10/1972 ). S’esmenta :
https://www.coac.net/COAC/centredocumentacio/arxiu/afonsbcn/BonaPuig/arxiu/unifamiliars.html
Xalet per a Martí Montaner Coris. Palamós. ( Baix Empordà ), del que trobava “ nasqué a Palamós l’any 1886 i va morir a Barcelona l’any 1965. Va seu un important industrial suro-taper amb la fàbrica “Montaner” existent l’any 1916”.
Martí Montaner en su despacho de Palamós el 24 de Mayo de 1911. Foto Nicole Rodríguez
Hotel Trias, un establecimiento que abrió sus puertas en 1900 como fonda y que con tan sólo 16 años empezó a regentar María Trias, responsable de la primera ampliación, y donde a partir de 1954 se incorporó su hijo, Josep Colomer i Trias, que junto a su esposa tomó las riendas del hotel años después.
No trobava cap dada de l’autor de la ‘ primera i successives ampliacions’. Sou pregats de fer-nos-ho saber al’email coneixercatalunya@gmail.com
El temps, com les onades, esborra les petjades dels humans, sortosament, avui la tècnica i el treball pacient de persones com la Nicole Rodríguez, ens permeten si més no, evocar imatges del passat.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada