dimarts, 10 de juny del 2014

LA MAISON BLEUE. SANT LLORENÇ SAVALL

No trobava al ‘Mapa de Patrimoni’ cal referència al promotor, ni al mestre d’obres i/o arquitecte que aixecava aquest edifici de la carretera de Monistrol 80 , possiblement abans del primer feixisme ( Dictadura de Primo de Rivera ); la descripció ens diu ; edifici aïllat de planta rectangular, format per planta baixa i pis, i cobert per teulada a quatre vessants sostinguda per cabirons de biga. Les finestres i altres obertures tenen l'ampit i la decoració allindada feta de ceràmica vidriada, detall que li dóna un aire característic d'inicis de segle. Té diversos elements originals d'interès, com les fustes de les finestres, i un original tancat de pedra irregular, maó i reixat.


La tradició feia al dimoni ‘ constructor de ponts’ ; atès l’estat lamentable de la documentació relativa al Patrimoni Històric a Catalunya, no es pot excloure que el ‘Princep Blau ‘ estengués la seva activitat en l’àmbit de l’obra privada, oi ?.

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l'email coneixercatalunya@gmail.com

L’Antoni Pladevall Font (Taradell, Osona, 1934) em feia un comentari ; m 'han explicat que aquesta casa va ser feta pel constructor Joan Pla, fill de Sant Llorenç Savall, localitat on hi han altres cases fetes seves com Casa Albagés, Cal Berbis i la l’hostal Cal Pla , a tocar del pont a l'entrada del poble.

Durant l guerra va perdre un fill, i un altre que tenia va morir tísic dos o tres anys després.

La seva filla Maria, casada i que tenien un forn a Terrassa, venia a viure a temporades a la casa pairal.

Segur que algú o altre en sabrà més que jo.


I contestava ; Antoni, tant com vostè podria ser, més sincerament em costa de creure, moltes gracies.

1 comentari:

  1. Jo hi vaig viure al costat uns anys i els meus pares eren amics dels amos, sempre va ser una casa d'estiueig, eren una familia de Barcelona que es deien Augé, i tenien una merceria al Carrer Consell de Cent, la casa la van heretar les dues filles solteres que es deien Rosa i Nuri, Crec que la Rosa és viva i deu tenir uns 95 anys. Ella em va dir que li van cedir o vendre a un nebot i que n'és l'actual propietari, que la ha rehabilitat amb no massa gust.

    ResponElimina