l'enginyer Climent Destrebecqz, devia ser l’autor de l’edifici del baixador de Mata, del que ens diu la descripció tècnica; construcció de petites dimensions d'una sola planta, de forma rectangular, i coberta plana. A la façana principal, davant de l'antiga via de tren, hi ha una porta rectangular en un costat i a l'altre tres finestres, també rectangulars. Una motllura ressegueix les obertures, el sòcol i el contorn de la façana; per sobre hi ha una cornisa que separa el frontó que té forma curvilínia al centre.
La fotografia és de Joan301009
El tren, com més tard va ser l’obra pública, i l’obra privada, va ser destinataris de grans inversions. No es contemplava – ni aleshores, ni ara [ rescate de las Autopistas de la Comunidad Autónoma de Madrid, Aeropuerto de Castellón, el AVE de los ‘ amigos ‘ ;... ] – ni la seva ‘utilitat’, ni per descomptat la seva ‘necessitat’, i/o la ‘viabilitat econòmica’.
El ‘xoriços’ tenen entre nosaltres una llarguíssima tradició, que algunes fonts volen connectar amb l’ensarronada de Jacob, al seu germà Esaú.
http://www.banyolescultura.net/pinxocat.htm
El Martirià Brugada Clotas, em deixava un comentari al facebook ‘ diria que el baixador de Mata és del municipi de Porqueres, i no pas del de Fontcoberta, és clar que des del Bergadà tor deu raure allà mateix, si fa no fa’.
No tinc disculpa, vaig fer el clàssic error del copiar/pegar.
Gràcies Martirià Brugada Clotas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada